Amfilohie Iordănescu


amfilohie

În lunga mea carieră de cântăreţ bisericesc, servind ne­întrerupt peste 40 ani de la 1885, Mai 1, până la 1925 Octombrie 1, când am intrat în tagma monahală la sfânta Mănăstire Cozia, unde am predat muzica bisericească la şcoala de cântăreți de aici.

După patru ani, adică în 1929, Noembrie 1, am trecut ca preot deservent la catedrala din Câmpulung (M-rea Negru Vodă), şi aici am predat muzica bisericească la şcoala de căntăreți, până la 1 Noembrie 1930, când am trecut tot ca preot deservent la Sf. Mănăstire Pasărea, unde mă găsesc şi astăzi.

Într’acest interval lung ca și cântăreț, am practicat şi exe­cutat tot felul de cântări bisericeşti, în acelaşi timp, m-am aşezat şi în scris, am tradus din greceşte, am compus şi am scris tot felul de cântări existente în biserică; încât se poate zice că, n-a rămas ceva necompus şi nescris de mine.

Compunerile şi scrierile mele se cuprind în 15 volume şi anume:

  • Teoreticon;
  • Opt`glasar;
  • Catavasier;
  • Mânecător;
  • Liturghier;
  • Păresimier (2 vol);
  • Penticostar;
  • Docsastar (2vol);
  • Calofonicon (2vol);
  • Un liturghier mic;
  • Cartea Laudelor;
  • Buchet de muzică;
  • Cântări de stea, cum și slujba Adormirii Maicii Domnului, a Sf. Nicolae, a Izvorului Tămăduirii, toate complete și altele.

Dintr-o însemnare a autorului, (la 15 decembrie 1932) în volumul „Buchet de Muzică (Psaltichii)”pe care Amfilohie l-a întocmit pe când se afla ca ieromonah slujitor la Mănăstirea Pasărea.

3 gânduri despre &8222;Amfilohie Iordănescu&8221;

  1. Amfilohie Ieromonahul, pantelimonean de-al nostru, a facut primii ani de ucenicie in ale psaltichiei la strana Manastirii Cernica. Cam prin anii ’60, un nepot de-al sau a daruit 2 exemplare din acest Buchet bisericii Sf Nicolae-Pantelimon, dintre care unul mai exista si astazi, in strana Stanga, imbracat intr-o coperta bleu. Din pacate, cartile enumerate in lista, au ars intr-un incendiu, cu putin timp inainte de a fi distribuite spre vanzare. Cam tot ce ne-a ramas este Buchetul.Nu se stie nici anul mortii ieromonahului Amfilohie.

    Apreciază

Lasă un răspuns

